Modest beneficii pentru sănătate


Postul religios - Benefic sau nociv pentru sănătate? Publicat Joi, 19 Noiembrie Nutriționist - Dietetician Pentru a nu crea confuzii, în acest articol mă voi referi strict la postul de natură religioasă, nu la postul intermitent sau alte tipuri de post. Postul este o practică cunoscută în islam, creștinism, hinduism, budism, iudaism, toate religiile lumii îl folosesc într-o formă sau alta de mii de ani.

Prin intermediul unui post religios se dorește o purificare spirituală și fizică. Această purificare se urmărește în principal prin abținerea de la excese alimentare, fiind încurajate porțiile mici, preparate cât mai simplu și modest și restricționarea anumitor grupe de alimente sau chiar abstinența totală de la alimente și apă.

CE SPUN STUDIILE: despre consumul de sare și starea de sănătate

Postul creștin-ortodox, care este cel mai practicat în țara noastră, presupune eliminarea din dietă a produselor de origine animală, cum ar fi carnea, lactatele și ouăle, fiind permise doar alimentele de origine vegetală. Cu toate acestea e mai puțin important ce se elimină din dietă, fiindcă ceea ce se introduce în loc poate să facă din post o schimbare benefică pentru organism, sau una mai puțin benefică, putând chiar să ducă la dezechilibre nutriționale.

dacă supraponderali pierde în greutate în timp ce este însărcinată

Carnea, de exemplu, pentru majoritatea oamenilor este o sursă importantă de fier în dietă, eliminarea acesteia poate să modest beneficii pentru sănătate la deficit de fier și în cele din urmă la anemie, mai ales la persoanele care nici înainte de începerea postului nu stăteau modest beneficii pentru sănătate beneficii pentru sănătate cu statusul fierului.

Pe lângă aceasta, eliminarea lactatelor și al ouălor poate să ducă la deficitul altor micronutrienți cum ar fi calciul, zincul si vitamina B12 1iar riscul este și mai mare în timpul sarcinii, alăptării sau în perioda creșterii, la copii și adolescenți motiv pentru care aceste grupe nu ar trebui să țină post 2.

Acest lucru nu înseamnă că postul este nociv și că ar trebuit evitat, din contră, poate fi o ocazie bună de a dobândi niște obiceiuri noi, sănătoase, care să rămână și după terminarea acestuia, însă trebuie acordată o mai mare atenție alegerilor care se fac în viața de zi cu zi pentru a asigura suficiente alimente vegetale bogate în nutrienții care au șansa să lipsească dintr-o astfel de dietă mai restrictivă.

de ce pierd în greutate după somn

În continuarea, pentru a păstra articolul mai structurat și a nu mă lungi mai mult decât e nevoie cu vorbăria, voi enumera câteva sfaturi mai importante care pot forma un post mai echilibrat și sănătos 1. Înainte de a începe Înainte de a începe postul ar fi indicat să vă consultați medicul de familie, pentru a vă asigura că nu accentuați anumite afecțiuni. Un set de analize poate să fie de asemenea util pentru a verifica dacă nu există anumite riscuri sau deficite nutriționale, la nevoie putând fi recomandate suplimente care să le corecteze, iar aici ne referim în principal la vitamine și minerale.

12 Beneficii surprinzătoare ale vinului roșu pentru sănătate

Îngrășare sau slăbire Există un risc pentru îngrășare atunci când se folosește mult ulei, alimente făinoase și se înlocuiesc sursele proteice de origine animală cu glucide, care prin natura lor sunt mai puțin sățioase decât proteinele. În egală măsură, există un risc și pentru o pierdere în greutate nedorită atunci când nu se consumă suficientă energie și se restricționează alegerile mai mult decât ar fi necesar.

Pentru a putea menține greutatea trebuie cunoscut necesarul energetic al propriului organism și ajustat modest beneficii pentru sănătate atare consumul de alimente, iar dacă totuși se modest beneficii pentru sănătate o scădere în greutate, un aspect important ar fi ca aceasta să nu fie prea mare, într-un timp prea scurt, în caz contrar pot apărea stări de oboseală și slăbiciune, care pot împiedica buna desfășurare a activităților de zi cu zi.

Pe scurt, nu faceți excese, dar nici nu vă înfometați! Surse de proteine Alimentele proteice vegetale sunt importante și ar trebui să facă parte din fiecare masă.

pierdere în greutate moody al

În lipsa lor poate să crească riscul atât pentru îngrășare, cât și pentru pierderea masei musculare. E adevărat că alimentele vegetale nu sunt surse complete de proteine, în timp ce alimentele de origine animală sunt, însă avem posibilitatea să obținem o proteină completă prin combinarea a doua proteine incomplete, de exemplu, atât proteina din grâu, cât și cea din fasole sunt proteine incomplete, dar împreună formeaza o proteină completă.

diy modalități naturale de a pierde în greutate

Cum să pierdeți greutatea cu barre3 exemple de alimente vegetale mai bogate în proteine ar fi: ciupercile, soia, fasolea, mazărea, lintea, năutul, chia, quinoa și, de ce nu, chiar și un concentrat proteic de mazăre sau orez care poate asigura un plus modest beneficii pentru sănătate proteine fără prea mare efort.

Locul nucilor și al semințelor Fructele oleaginoase cum ar fi nucile, fisticul, caju, migdalele, semințele, alunele acestea teoretic sunt leguminoasesunt surse bogate de grăsimi sănătoase, vitamina E, magneziu, fosfor, seleniu și altele, fiind foarte indicate în timpul unui post, însă cei predispuși spre creșterea în greutate nu ar trebui să consume mai mult de 50g pe zi, întrucât sunt și foarte calorigene. Fierul Pentru a preîntâmpina carența de fier trebuie consumate cât mai des alimente bogate în acest mineral esențial, iar dintre sursele vegetale amintim: spanacul, salata verde, broccoli, fasolea, mazarea, lintea, soia, ciupercile.

Totuși, trebuie modest beneficii pentru sănătate faptul că forma fierului din vegetale e diferită față de cea din carne sau ouă, fiind mai greu de absorbit, însă putem crește absorbția acestuia daca asociem la masă și un aliment mai bogat în vitamina C, cum sunt rosiile, ardeiul, citricele.

Calciul Calciul îl găsim în cantitatea cea mai mare în frunzoasele verzi cum ar fi spanacul, varza kale, salata verde, varza chinezească, frunzele de păpădie, însă e important și statusul vitaminei D pentru absorbția acestuia, care se formează la nivelul pielii în urma modest beneficii pentru sănătate la soare sau se poate suplimenta. Alimentele bogate în amidon Alimentele mai bogate în glucide amidonoase cum sunt cartofii, pastele, orezul, pâinea, mămăliga pot fi consumate în cadrul unui post, însă trebuie avută grijă la cantitatea acestora.

Comportamentele alimentare s-au modificat de-a lungul timpului. Omul modern apelează la mâncarea gata preparată, bogată în calorii. Sarea, zahărul și grăsimile au devenit adevărate amenințări pentru sănătate. În medie, la nivel global se consumă 10 g de sare pe zi, dublul cantității maxime recomandate de OMS. Ce spun studiile despre consumul de sare?

Nu ar trebui să ne ocupe mai mult de un sfert din farfurie, o jumătate fiind ocupată de legumele mai slabe caloric, iar celălalt sfert de alimentele mai bogate în proteine.

Alimente procesate, tehnici de gătire, gustări Eliminarea din dietă sau măcar limitarea alimentelor procesate, prăjelilor, dulciurilor și snack-urilor poate să facă diferența dintre un post echilibrat și unul dezechilibrat.

🍀 10 beneficii surprinzatoare ale telinei pentru sanatate - Eu stiu TV

Acasă e de asemenea important să se evite modest beneficii pentru sănătate vegetale grase, prăjirea alimentelor, folosirea în exces a uleiului, a margarinei, fiind de preferat să se prepare alimentele mai mult la grătar, la cuptor, prin fierbere, sub formă de salate, piureuri, tocănițe fără rântaș.

Dulciurile de post, covrigeii, grisinele, nu ar trebui consumate la liber ca și gustări pentru că există posibilitatea să se consume în exces, fructele și modest beneficii pentru sănătate fiind variante mult mai bune ca și gustări.

Exercițiul fizic Mișcarea e importantă tot timpul, în orice stadiu al vieții, dar devine și mai importantă în perioada postului pentru că oferă ocazia să se consume glucidele în exces, împiedicând creșterea în greutate, oferă o stare de bine și contribuie la menținerea masei musculare.

Postul religios - Benefic sau nociv pentru sănătate?

Hidratarea Hidratarea suficientă e esențială. Am lăsat-o pe ultimul loc, dar asta nu înseamnă că e cel mai puțin importantă, din contră, hidratarea stă la baza funcționării optime a organismului și va accentua beneficiile unui post echilibrat. În încheiere Un post nu e de la sine, în mod automat, benefic sau nociv pentru sănătate.

pierderea de grăsime a bulionului osos

Un post e un instrument, o unealtă, depinde de fiecare persoană cum alege să-l folosească, în ce scop, cum și-l planifică și în final, că până la urmă la asta se rezumă totul, ce alegeri face în viața de zi cu zi. Pentru a putea însă să facă alegeri bune, în așa fel încât să aibă de beneficiat de pe urma postului, nu este suficientă doar informația, ci e nevoie și de conștientizarea alegerilor și de o ancorare în momentul prezent.

Ironic, nu-i așa?

Politica De Confidențialitate 12 Beneficii surprinzătoare ale vinului roșu pentru sănătate Vinul este cunoscut pentru că este bogat în antioxidanți, iar cercetările actuale sugerează că oferă mai multe beneficii pentru sănătate, în special vinul roșu.

Surse Antony AC. Vegetarianism and vitamin B cobalamin d eficiency. American Journal of Clinical Nutrition. Hunt JR. Bioavailability of iron, zinc, and other trace minerals from vegetarian diets.

18 Beneficii importante pentru sănătate ale sfeclei roșii + Fapte nutriționale

Mangels AR, Messina V. Considerations in planning vegan diets: Infants. Journal of the American Dietetic Association. Messina V, Mangels AR. Considerations in planning vegan diets: Children.